My Followers

Tuesday, April 30, 2013

MINYAK PALING MENYIHATKAN DI DUNIA

MINYAK KELAPA DARA

Minyak kelapa yang dara iaitu minyak dara yang diproses tanpa menggunakkan haba atau kimia menyimpan pelbagai khasiat yang tidak diketahui umum. Kajian ke atas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar-pakar negara Barat sejak awal tahun 1930an lagi.

Kebanyakan kajian dilakukan keatas penduduk di Kepulauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar-pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif ke atas kesihatan manusia Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

Antara kebaikan dan khasiatnya :
  1. Mengurangkan kadar kolestrol
    - ia sendiri tidak mengandungi kolesterol
    - oleh itu, ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi.
  2. Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut
    -anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas.
  3. Tubuh lebih tahan serangan penyakit
    -kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.
  4. Mendapatkan kembali keanjalan dan kelembutan kulit
    -ia mempercepatkan penggantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.
  5. Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang
    -sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima.
  6. Keadaan berdengkur akan hilang
    -kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.
  7. Mengelakkan risiko sakit kanser-minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.
  8. Tidak meningkatkan paras kelekitan platlet dalam darah
    -
    mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi antara faktor punca serangan jantung.

Dan banyak lagi khasiatnya. Copy paste dari Catalyst Nutraceutical (M) Sdn Bhd

7 comments:

  1. salam Saza..

    Saya suka sangat baca info yang dikongsikan di blog ini..kali ni tentang kebaikan minyak kelapa dara pula..apapun, teruskan perkongsian ini..dan thanx for following sweet red cherry..

    ReplyDelete
  2. salam,,, sama2 adienia. saya juga suka ke blog anda yg terdapat resepi yg menarik. jadi sama2 lah kia berkongsi ilmu ya..

    ReplyDelete
  3. nice sharing..nanti nak pegi beli..=)

    Wordless Wednessday

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/wordless-wednessday.html

    ReplyDelete
  4. ni pengalaman sendiri saya mengunakan vco catalyst-tumit kaki yg pecah,hilang lps habis 3 botol vco...sblm tu mcm2 petua dah cuba tp tak berkesan..saya bkn pengedar pun...
    lain2 khasiat tu saya tak pasti lah...

    ReplyDelete
  5. Yang kat pasaran tu boleh percaya ka tu. Macam banyak sudah produk di pasaran tu dan dinyatakan sebagai minyak kelapa dara. Khasiat dia memang baik dan tidak dapat dinafikan.

    ReplyDelete
  6. Salam kenal! Blongnya keren dan enak;)! Saya lihat bahwa Anda upload banyak foto makanannya. Apa Anda mau mengembangkan blognya lagi?
    Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Coba servis kami tanpa registrasi :)

    ReplyDelete