My Followers

Friday, January 14, 2011

PETUA MENGUBATI PENYAKIT 2

1. ATASI MASALAH JERAWAT:-

  • Caranya campurkan 1 sudu makan air perahan limau nipis dengan 1 sudu makan madu yang telah dipanaskan.Bila sejuk sapukan pada wajah dan biarkan 30 minit.Madu mengandungi zat antiseptik yang mampu membunuh kuman penyebab jerawat,manakala limau nipis pula mampu mengurangkan kadar minyak yang berlebihan pada kulit wajah.Gunakan setiap hari sehingga jerawat hilang.
2.MENCEGAH KEDUTAN:-

  • Betik boleh meremajakan kulit.Caranya hancurkan, betik yang benar-benar masak dan campurkannya dengan 1 sudu teh madu.Biarkan 20minit.Betik mengandungi estrogen yang mampu meremajakan kulit wajah dengan cara menanggalkan sel-sel kulit mati dan mencegah kedutan.Lakukan seminggu sekali.
3. MENAIKKAN SERI WAJAH:-

  • Wajah yang segar dan berseri pasti menjadi idaman seratu sehari.Untuk menaikkan seri wajah, cuba petua ini.Rendam teh semalaman.Kemudian sapukan air rendaman tersebut pada keseluruhan wajah sebelum mandi.Amalkan  selalu sebelum tibanya majlis perkahwinan.InsyaAllah wajah anda akan beransur-ansur licin dan kelihatan segar.
4. HILANGKAN DAKI DI LEHER:-
Caranya kisar 3 sudu tepung gandum,3 sudu oat, dan 1/2 cawan tairu masam sehingga halus.Kemudian bancuh sehingga pekat dan sapukan pada leher.Biarkan selama 15 minit.Untuk membersihkannya gosok leher dengan menggunakan kain yang agak kasar dan bilas dengan air suam.Lakukanlah 2 minggu sekali secara konsiten.


5. HILANGKAN LOYA KETIKA HAMIL:-

  • Caranya rendamkan 1 inci halia,1 batang serai,2 kuntum cengkih, kulit kayu manis dan seketul gula batu didalam segelas air mendidih.Tutup dan biarkan semalaman.Amalkan minum pada waktu pagi dan malam.InsyaAllah rasa loya dapat dikurangkan. 

2 comments: